MSTISLAVICE

21.04.2016 14:57

MSTISLAVICE  28. 10. - 1. 11. 2015

Výlet zajistil: Jaromír Habr
Účastníci: Melovi, Habrovi, Sembdnerová, Provazník, Novák, Šaverová a Homolka s Majkou

28. 10. 2015

Po srazu u nádraží v Rumburku jsme automobily vyrazili směr Ledeč nad Sázavou, Mstislavice. Hned po výjezdu začalo Míru zlobit auto, ale risknul to a jel.
První zastávku jsme udělali v Čihošti, navštívili jsme místní kostel, který proslul Čihošťským zázrakem. V roce 1949 se zde zázračnš pohnul kříž. Farář Josef Toufar byl zatčen v roce 1950 a na následky věznění zemřel.
V Čihošti je též geografický střed České republiky.
Ledeč nad Sázavou - udělali jsme malinkou procházku po městě, poobědvali a dojeli se ubytovat do Mstislavic.
V chalupě v Mstislavicích Přemek zjistil, že si nechal doma ruksak se všemi věcmi potřebnými k pobytu. Dohodli jsme se, že to nejpotřebnější koupí druhý den v Ledči.

29. 10. 2015¨

Ráno drobně mžilo. Vyrážíme pěšky do Ledče.Přicházíme na místo zvané Háje a nacházíme mrtvou lišku. Místo nazýváme U lišky. Scházíme k lomu a řece Sázavě. Nádherný pohled na podzimní řeku.
Ledeč nad Sázavou - procházíme náměstí, vyhlídku na řeku a město, hrad - je zavřen... Podél řeky se vracíme zpět a docházíme do Sluneční zátoky, kde zapalujeme svíčku u památníku Jaroslava Foglara. Kolem nemocnice v Háji a místa U lišky se vracíme do Mstislavic.
Pod ořešáky sbíráme ořechy. Míra zanechal auto v servisu na opravu.

30. 10. 2015

Počasí je malinko lepší, než včera. Šlapeme do vrchu po zelené na Melechovskou tvrz. Došli jsme k rozvalinám a pokračovali na vrch Melechov. Stojí zde rozhledna, nyní označovaná jako bývalá a je zavřena železnou mříží. Majka s Přemkem zde rozdělali ohýnek, je to milé, tak u něj svačíme. Scházíme do Dobrovítové Lhoty. Část se nás vrací domů, Majka, Přemek a Borek jdou na Stvořidla.
Večer vijeme věnce. Auto stále v servisu.

31. 10. 2015

Překrásný slunečný den. Jdeme přes Dobrovítovu Lhotu dolů k Sázavě na Stvořidla.Procházíme kolem řeky. Řeka je zlatá, pluje po ní zlaté listí bříz, krásný pohled, nelze odtrhnout zrak, ve vodě se odráží stromy v barvách podzimu. Já a Vašek jdeme nazpět, vracíme se k autu, jedeme domů. Ostatní zůstávají do zítra.
Auto stále v servisu. Nakonec jeli Habrovi domů vlakem.